Нови европейски правила за онлайн пазаруването


През юни 2011 Европейския парламент преразгледа правилата за онлайн пазаруването и прие нови, публикувани от This French Life.

Според взетите решения, онлайн продавачът е длъжен да дава коректна и пълна цена, точни координати за връзка, достъпна информация за промоции и отстъпки и възможност стоката да бъде върната от клиента при нередности.

Разбира се, всяка страна, член на ЕС, има право да варира в правилата, но до две години, всяка от тях е длъжна да приеме конкретни закони, свързани с пазаруването по интернет, като се съобрази със следното:

» 14 дни след извършване на покупката, продавачът е длъжен да я достави, освен ако не е отбелязан категорично, ясно и предварително по-дълъг срок. А сумата, преведена за върната (повредена) стока, трябва да бъде възстановена също в срок от 14 дни. В различните европейски страни този срок може да бъде различен.

» Купувачът има пълното право на пределна яснота, от кого точно пазарува. Всеки онлайн магазин трябва да има публикувани координати.

» Купувачът има право да откаже и върне поръчка при установен дефект, забавяне на доставка или друга нередност.

Това се прави с цел по-безопасно онлайн пазаруване, по-добри взаимоотношения между купувач и продавач, изграждане на доверие и подобряване качеството на онлайн бизнеса.




Supermag
Снимка: Flickr




Вижте още:

Как да пазаруваме хранителни продукти онлайн

6 начина да избегнете онлайн измами

Предимства на онлайн пазаруването